Verzend en retourbeleid


Algemene voorwaarden
Onze algemene voorwaarden en beroepsgebruiken gelden voor al onze offertes, werkopdrachten, overeenkomsten en leveringen. Deze kan u hier raadplegen.

Afhalen
U kan uw bestelling kosteloos afhalen op ons atelier zodra u de bevestiging ontvangt dat deze geproduceerd is. Dit kan elke werkdag tussen 13 en 17u.

Levertermijn
Bestellingen die op de webshop worden geplaatst worden geleverd volgens onze standaard levertermijn. Deze bedraagt vijf tot zes werkdagen tenzij anders vermeld op de productpagina. De levertermijn is inclusief het administratief verwerken, drukken, verpakken en, indien gewenst, verzenden van uw bestelling en geld voor bestellingen die vóór 14.00 uur geplaatst zijn. Voor bestellingen die na 14.00 uur geplaatst zijn, wordt uitgegaan van de volgende werkdag als de dag van bestelling.

Kan mijn bestelling met spoed worden geleverd?
Ja, de meeste artikelen in ons assortiment kan u de volgende werkdag komen afhalen of, op twee werkdagen met spoed laten bezorgen als u ze voor 12:00 besteld. Voor deze bestellingen dient u een mail te sturen naar info@flex-print.eu; waarna ons team contact met u opneemt over de haalbaarheid van uw gewenste leveringsdatum. Voor deze snelle service betaalt u een spoedtoeslag, dewelke afhankelijk is van gewenste levertijd, het te bedrukken materiaal en de druk toepassing. We behouden, op het moment van uw aanvraag, het recht om uw bestelling te weigeren. Pas nadat u van ons team een offerte ontvangt en deze bevestigd, wordt uw bestelling als aangenomen geregistreerd.

Levertarief
Voor verzending in België rekenen wij een vast tarief van 25 euro per bestelling. Voor pakketten groter dan één bij één meter wordt dit verhoogd naar 50 euro per bestelling.

Voor bestellingen in Nederland kiest u zelf uw bezorgdienst (DHL, PostNL of ONB) alsook de bijbehorende kost die automatisch berekend wordt bij het samenstellen van uw producten.

Bezorgdiensten
In België verzenden wij pakketten met onze lokale partner Samtrans. Het kan zijn dat we ervoor kiezen om uw pakket met DHL te leveren indien het formaat en het gewicht dit toelaten. Voor bestellingen in Nederland kiest u zelf uw bezorgdienst (DHL, PostNL of ONB).

Internationale bestellingen
We bezorgen uw bestelling in België en Nederland. Wil u een pakket sturen naar een ander land? Neem dan contact met ons op. We kijken graag met u mee wat de mogelijkheden zijn.

Retourneren
Voor details betreffende de regels voor verzenden en retourneren zie onze algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat u de volgende controles uitvoert bij het ontvangen van goederen:

  • Is de bestelling compleet?
  • Is de verpakking niet beschadigd?
  • Is het materiaal niet beschadigd?

Als u onvolkomenheden ziet, vragen we u om ons binnen 48 uur schriftelijk op de hoogte te stellen via info@flex-print.eu. Voorzie, indien mogelijk, het nodige beeldmateriaal om eventuele schade aan te tonen en vermeld uw bestelnummer ter referentie. Eventuele schadeclaims die later worden ingediend, worden niet meer geaccepteerd.

Reclamaties
Alle reclamaties dienen op straffe van verval schriftelijk te gebeuren binnen de 8 dagen vanaf de ontvangst van de goederen. De aanvaarding van een bestelbon of verzendingsnota geldt als aanvaarding van de hoeveelheid. Het gebruik, zelfs ten dele van de levering, geldt als een aanvaarding. Eventuele gebreken ontdekt in de bepaalde delen van de levering kunnen geen aanleiding geven tot weigering van de volledige levering. Deze gebreken kunnen slechts aanleiding geven tot een vermindering van de prijs en geenszins tot de verplichting van de vervanging of schadeloosstelling. De verkoper heeft het recht tot herstel of vervanging. In ieder geval kunnen producties of schadevergoedingen niet hoger zijn dan het bedrag van de factuur betreffende de betwiste levering.

Veel gestelde vragen:

Jazeker, u kunt het bezorgadres wijzigen totdat uw bestelling verzonden is. Stuur ons een mailtje met uw ordernummer en ons team helpt u verder.

Op het moment dat uw bestelling is verzonden, ontvangt u de verzendbevestiging in een e-mail, alsook een track and trace nummer indien dit beschikbaar is bij de door u gekozen bezorgdienst. Daarmee volgt u eenvoudig uw zending.

Natuurlijk! Wij versturen al onze bestellingen geheel white label in blanco pakketten. Op de verpakkingen ziet uw klant dus nergens Flex Print Solutions staan. Zo kan u de bestelling zonder zorgen direct laten bezorgen bij uw eindklant.

Samtrans (exclusief in België): De chauffeur probeert uw pakket bij de buren af te leveren. Mocht dit niet lukken komt het pakket terug naar ons atelier en nemen wij contact met u op om een passende oplossing te vinden.

DHL: De chauffeur probeert uw pakket bij de buren af te leveren. Mocht dit niet lukken, komen ze de volgende werkdag weer bij u langs met uw pakket. Mocht ook de tweede bezorgpoging niet lukken, wordt uw pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

PostNL: De chauffeur probeert uw pakket bij de buren af te leveren. Mocht dit niet lukken, gaat uw pakket direct naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Er volgt dus geen tweede bezorgpoging.

ONB: Ook de chauffeur van ONB probeert uw pakket bij de buren af te leveren. Mocht dit niet lukken, komen ze de volgende werkdag weer bij u langs met uw pakket. Bent u ook dan niet aanwezig, dan nemen wij contact met u op om een passende oplossing te vinden.

Als uw bestelling geproduceerd is, ontvangt u een mail met daarin de de geschatte bezorgdatum, track and trace en andere details waarmee u de bestelling kunt volgen (indien beschikbaar bij de gekozen bezorgdienst).

Ja, altijd! Onze vermelde levertijden zijn inclusief het administratief verwerken, drukken, verpakken en, indien gewenst, verzenden van uw bestelling en gelden voor bestellingen die vóór 14.00 uur geplaatst zijn. Voor bestellingen die na 14.00 uur geplaatst zijn, wordt uitgegaan van de volgende werkdag als de dag van bestelling.

Dat hangt af van een aantal factoren, zoals de bestelde producten, grootte/gewicht van uw bestelling en uw leveringsadres (België of Nederland). Wij verzenden pakketten met DHL, Samtrans (exclusief in België), PostNL (exclusief in Nederland) of ONB (exclusief in Nederland).

Op de productpagina staan de levertermijnen van uw gekozen materiaal. Deze zijn een berekende schatting waar we ons écht aan proberen houden, maar, deze zijn niet bindend tenzij dit uitdrukkelijk overeengekomen werd. Vertragingen bij de bezorgdienst zijn altijd mogelijk, maar als bestelling er niet op tijd is, dan ben jij niet tevreden en zijn wij dat ook niet. Is uw bestelling er later dan verwacht? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Alle leveringen worden normaal gesproken bezorgd van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren. Alternatief kan u ook uw bestelling komen ophalen in ons atelier tussen 13 en 17u.

Neen, dit is, mede door de grotere formaten van onze producten, momenteel niet mogelijk.